Obecný postup pro řešení problémů

Pro řešení konkrétních problémů slouží jednotlivé sekce systému TKB, ale obecná pravidla pro hlášení a řešení problémů shrnujeme zde.

Zaznamenejte si

Pokud dojde k problému při používání nějaké aplikace nebo služby, důležité pro jeho řešení bude zejména:

  • co nejpřesnější čas kdy se problém vyskytl
  • přesné znění chybového hlášení, pokud jste nějaké obdrželi
  • pokud nemáte viditelné chybové hlášení, vytvořte snímek obrazovky
  • stalo se to poprvé nebo opakovaně
  • pokud se problém opakuje, za jakých podmínek - jak je možné jej replikovat

Dále je vhodné zaznamenat:

  • úkony, které jste prováděli v okamžiku kdy k chybě došlo a v době před ním
  • čas kdy to naposled fungovalo pokud to fungovat přestalo
  • co významného se změnilo od poslední doby kdy to fungovalo (reinstalace, jiné připojení k internetu, apod.)

Vyzkoušejte

Pokud se Vám zdá, že je problém na Vaší straně:

  • zkuste vypnout a zase zapnout relevantní věc (zařízení / počítač, program, webový browser, …)
  • pokud je to relevantní, odpojte (ještě před zapnutím) všechna nepotřebná zařízení, která mohou ovlivnit funkci
  • vyzkoušejte víc klientských aplikací (jiný prohlížeč, jiný emailový klient)
  • proveďte antivirovou kontrolu
  • vyzkoušejte stejnou operaci na jiném počítači
  • požádejte známého připojeného jinde k internetu, aby zkusil to samé

Pošlete nám

Pokud problém přetrvává a je patrná chyba u na straně serveru, pošlete tyto informace do systému Helpdesk:

  • svoje identifikační a kontaktní údaje
  • jakou naši službu využíváte (pouze pokud jste nás již nekontaktovali v minulosti)
  • jaky problém máte, včetně popisu jak problém opakovat (abychom jej mohli sami vidět)
  • snímky obrazovky, pokud jste nějaké pořídili
 
obecne/problemy.txt · Poslední úprava: 30.07.2016 18:52 (upraveno mimo DokuWiki)
 
Recent changes RSS feed Creative Commons License Donate Powered by PHP Valid XHTML 1.0 Valid CSS Driven by DokuWiki */ ?> --> */ ?>