Pro řešení konkrétních problémů slouží jednotlivé sekce systému TKB, ale obecná pravidla pro hlášení a řešení problémů shrnujeme zde.
Pokud dojde k problému při používání nějaké aplikace nebo služby, důležité pro jeho řešení bude zejména:
co nejpřesnější čas kdy se problém vyskytl
přesné znění chybového hlášení, pokud jste nějaké obdrželi
-
stalo se to poprvé nebo opakovaně
pokud se problém opakuje, za jakých podmínek - jak je možné jej replikovat
Dále je vhodné zaznamenat:
úkony, které jste prováděli v okamžiku kdy k chybě došlo a v době před ním
čas kdy to naposled fungovalo pokud to fungovat přestalo
co významného se změnilo od poslední doby kdy to fungovalo (reinstalace, jiné připojení k internetu, apod.)
Pokud se Vám zdá, že je problém na Vaší straně:
zkuste vypnout a zase zapnout relevantní věc (zařízení / počítač, program, webový browser, …)
pokud je to relevantní, odpojte (ještě před zapnutím) všechna nepotřebná zařízení, která mohou ovlivnit funkci
vyzkoušejte víc klientských aplikací (jiný prohlížeč, jiný emailový klient)
proveďte antivirovou kontrolu
vyzkoušejte stejnou operaci na jiném počítači
požádejte známého připojeného jinde k internetu, aby zkusil to samé
Pokud problém přetrvává a je patrná chyba u na straně serveru, pošlete tyto informace do systému Helpdesk:
svoje identifikační a kontaktní údaje
jakou naši službu využíváte (pouze pokud jste nás již nekontaktovali v minulosti)
jaky problém máte, včetně popisu jak problém opakovat (abychom jej mohli sami vidět)
snímky obrazovky, pokud jste nějaké pořídili