Vytvoření snímku obrazovky Vám umožní zachytit chybu zobrazenou na obrazovce a přiložit ji ke svému požadavku na technickou podporu. Vždy když si nejste jisti jak vhodně popsat daný problém posílejte snímek obrazovky.
Tento návod Vám poradí jak snímek obrazovky vytvořit.
Nejprve vyvolejte chybový stav o kterém chcete technickou podporu informovat (zobrazení chybové hlášky, nestandardní chování, chybová stránka v prohlížeči, výstup nějakého programu) a potom proveďte následující postup:
Print Scrn
je zobrazeno na schématickém obrázku klávesniceAlt
a Print Scrn
se pořídí snímek jen aktuálního okna aplikace (Na notebooku bývá někdy klávesa Print Screen kombinována s některou funkční klávesou (např. F10) a je třeba použít pomocnou klávesu Fn)
Za předpokladu, že nedošlo ke změně systémového nastavení, lze pořídit snímek následujícím způsobem:
Snímek z plochy pak lze přiložit k mailu a poslat s chybovým hlášením na Helpdesk.
Při stisku klávesy Print Scrn
(umístění viz výše) se by mělo zobrazit následující okno:
Zde se nám nabídne co s právě pořízeným snímkem obrazovky udělat. Nejlépe bude ho uložit na plochu a pak přiložit k mailu na technickou podporu.
Pro pořízení snímku v KDE je třeba mít instalován program ksnapshot.
V základním nastavení by měl být tento program nastaven také na klávesu Print Scrn
a umožnit podobný postup jako v Gnome.
Pokud instalován není, vyvoláme pomocí Alt-F2 okno pro rychlé spuštění, zadáme ksnapshot
a zde už můžeme pořizovat a ukládat snímky obrazovky podle libosti.
File
(Soubor) → Aquire
(Získat) → Screen shot
(Snímek obrazovky)Single Window
(Jednotlivé okno) nebo Whole Screen
(Celou obrazovku)Grab
(Sejmout)File
(Soubor) → Save
(Uložit) do formátu PNG