Pošta, která je doručena na firemní server, je automaticky kontrolována zda se nejedná o nevyžádanou poštu. Každý mail dostane své „skóre“ - za známky spamu dostává kladné body, za známky běžné pošty dostává body záporné. Podle výsledného skóre je správa ohodnocena jako spam či nespam (ham).
Žádná pošta není standardně serverem mazána.
Zde jsou uvedeny návody, jak takto označenou poštu přesunou do jiné složky tak, aby se nezobrazovala v příchozí poště.
v nabídce Nástroje (Tools) klepněte na příkaz Možnosti (Options)
v dialogovém okně Možnosti (Options) v části E-mail klepněte na tlačítko Nevyžádaná pošta (Junk E-mail)
vyberte požadovanou úroveň ochrany před nevyžádanými zprávami
klepněte na tlačítko OK
Pro podrobnější nastavení použijte nápovědu aplikace.
z hlavního menu zvolte Nástroje (Tools) a Průvodce pravidly (Rules Wizard)
použijte tlačítko Nové pravidlo (New rule) na vytvoření nového pravidla
vyberte volbu Začít s novým pravidlem (Start with blank rule) a možnost Kontrolovat zprávy při přijetí (Check messages when they arrive), pokračujte
ve výběru kritérií najděte položku Obsahující specifická slova v záhlaví (with specific words in the message header)
klikněte na text specifická slova (specific words) a zadejte text X-Spam-Status: Yes, zvolte Přidat (Add) a pak Ok
dále vyberte volbu Přesunout do zvolené složky (move it to the specified folder)
klikněte na text zvolené (specified) a objeví se výběr složek
pokud zde máte složku Spam, vyberte ji, jinak použijte volbu Nový (New) a vytvořte složku Spam, potvrďte
zvolte 2x za sebou Další až se dostanete k rekapitulaci pravidla, která bude vypadat jako na obrázku níže
pokud vše souhlasí, potvrďte vytvoření pravidla a uzavřete okno se seznamem pravidel
Jelikož Outlook Express neumí filtrovat zprávy dle obsahu hlaviček a Trustica s.r.o. nedává označení SPAMU do předmětu mailu, nelze pomocí tohoto programu poštu filtrovat. Pro čtení a třídění pošty musíte použít jiný program.
Použijte následující nastavení pod Nástroje → Nastavení účtů…
Pokud nemůžete toto nastavení najít, pak máte zřejmě starou verzi programu. Stáhněte si aktuální verzi z http://www.mozilla.com/thunderbird/
Následující postup automaticky umístí nevyžádanou poštu do složky Spam a označí ji za přečtenou. Funguje pro prohlížeč Opera od verze 7 dál.
je třeba zobrazit si panel pošty, např. F4 → Pošta (Mail)
dále rozbalíme položku Všechny zprávy (All messages) a vybereme Spam
použijeme pravé tlačítko a vybereme Vlastnosti (Properties)
zvolíme záložku Pravidla (Rules)
přidáme pravidlo pomocí tlačítka Nové pravidlo (New rule)
nastavíme filter na Celá hlavička (Any header) Obsahuje (Contains) a hodnotu X-Spam-Statu: Yes
zvolíme možnost Označit vyhovující zprávy za přečtené (Mark matching messages as read)
můžeme také podle potřeby upravit sílu vnitřního filtru
potvrdíme Ok
Ukázka vlastního nastavení:
Příchozí zprávy je třeba filtrovat podle položek v hlavičce - obsahuje-li hlavička řádek X-Spam-Status: Yes, pak se jedná s vysokou pravděpodobností o nevyžádanou poštu.